Fej szemben

 

 

 Első lépésként rajzolj egy tetszőleges méretű kört. Középen, függőlegesen húzol egy elválasztó vonalat. Majd ezt a vonalat vízszintesen egyenlő három részre osztod.

 

 

 

 

Amikor ezzel kész vagy rajzolsz pontosan egy vizszintes résszel lentebbre egy kis vonalat. Ha akarod egy méretet rajzolhatsz oldalra. A középső függőleges vonalat húzdd is a vonalig. Aztán rajzolj két átlós vonalat a kör jobb, és bal oldalától kezdve a kis vonal oldaláig.

 

 

 

 

 

Amint kész, rajzolsz két lekerekített háromszöget a kis vonal, és a kör oldala közé. Mivel minden rajzoló más és más arcot rajzol, te döntöd el a háromszögek formáját és meredekségét.

 

 

 

 

 

Következő lépésként megrajzoljuk a szemeket, az orrot és a szájat. Bővebben a a hogyan rajzoljunk szemet? és a hogyan rajzoljunk orrot és szájat? menüpont alatt olvashatsz. Most csak annyit, hogy a szemeket a kör legalsó mértékébe az orrot meg a szájat a kör aljától kezdve kb félig rajzoljuk.

 

 

 

 

 

 

 Ha a szem, az orr és a száj berajzolásával, és finomításával meg vagyunk kész is az arc :)

 

 

 

Oldalra fordított fej

 

 Tehát kezdésként megint rajzolsz egy tetszőleges nagyságú kört. Majd megint felosztod vízszintesen három részre, de most nem egyenesen, hanem kicsit lefelé görbülve. Ezután amerre akarod fordítani a a fejet, függőlegesen kissé a megfelelő irány fele görbülve berajzolod a vonalat.

 

 

 

 Ha ezzel megvagy, utána a már fent említett módon megrajzolod a kis vonalat, amihez ugyanazon a görbén, amin a függőleges vonal van, továbbhúzod a vonalig. Azután a két átlós egyenest behúzod a kör két oldalára. Egyiket meredekebbre, a másikat hosszabbra.

 

 

 

 

Majd megint rajzolsz 2 görbe háromszöget. Az egyik tetőpontja a kevésbé látható arcfélhez közelebb, míg a másik tetőpontja kissé  lentebbre és görbébre helyezkedjen. Ha akarod kitörölheted a vízszintes vonalakat, de később még szükség lehet rá.

 

 

 

Következik a szem, az orr és a száj. Emiatt mondtam, hogy ne töröld ki a vízszintes vonalakat. Az utolsó vonalközbe rajzoljuk a szemeket. Ahol a fordulásnál lévő átlós vonal van, ott lesz a kisebb szem. Egészen a vízszintes vonal mentéig rajzoljuk a szemek magasságát. Az orr a fordulás fele néz, és a kör végétől kezdődik. A száj egy kicsivel az orr alatt, a fordulásnál lévő átlós vonalnál kezdődik.

 

 

 

 

A két átlós vonalat kitöröljük, és finomítunk a szemeken a fentiek alapján.

 

 

 

 A fejformák különböző szögei

 

 

 

Stílusodtól függően, bármilyen formájúra és nagyságúra rajzolhatod az arcvonásokat.

 

 

 

 

 

 

  A szem a lélek tükre" tartják a japánok. Ennek megfelelően rajzolják a mangafigurák arcát. Ha megfigyeljük, míg a szem gyönyörűen ki van dolgozva, addig az orrot és a szájat elintézik egy - egy vonással. Ebben a részben bemutatom nektek a női illetve férfi szemeket.

A női szem

Kezdés képpen elkezdessz egy görbét felfelé húzni. Ha elérted a legmagasabb pontot, hirtelen lehúzod, mélyebbre, mint ahogy a kiinduló pont volt.

 

Ha kész, behúzol a szem két végéből Egy-egy átlós vonalat, ami egy ponton összeér. Ha kész megrajzolod a szem alsó vonalát. Tőled függ, milyen mélyre. A vonal a két átlós közé esik. A kifelé eső oldalra felhuzol egy kis csíkot.

 

 

 Ha megvagy, egy oválist rajzolsz a szem belsejébe. Te döntöd el milyen nagyot, és milyen széleset.

 

 

 Most pedig két fénygömböt rajzolunk. Egy nagy oválist, és egy kisebbet.

 

 

 Most jönnek a finomabb vonalak. Megvastagítod a felső szemvonalat, majd a kiíánt helyre felrajzolod a szempillákat. Szemhéjat is húzhatsz, ettől élethűbb lesz a szem. A szemben megrajzolod halványan a pupillát, és a tónusátmenetet.

 

Ha megcsináltad, akkor megrajzolod a szemöldököt, és besötétíted a szemet.

 

 

 Most jöjjön a gonosz szem. Felfelé húzol egy enyhén görbülő vonalat.

 

Most a szem vonalának két sarkától húzol két átlóst, ami összemegy. Ezután a két átlós közé behúzod az alsó szemvonalat.

 

Ezután a felső szemvonal két végéből húzol egy-egy vonalat lefelé, majd berajzolod a szemgömböt.

 

Ha kész vagy, megvastagítod a felső szem vonalat, és megfúzod a szemhéjat. A szemgömbben pedig megrajzolod a fénygömböket.

 Következik a sötétítés. Megrajzolod a szemöldököt, és a szempillákat, majd besötétíted a szemet.

 

 A női szem különböző rajzolási módjai. Valaki teljes görbét húz a szem felső vonalának, (pl kaleido star) és van aki kissé szögleteset rajzol. (pl kiddy grade)

 

 

 

 

 

 

A férfi szem

Kezdetnek rajzolsz egy olyan görbét, ami csak a végén lejt.

 

Majd húzol két átlóst a szem felső részének végeitől, ami összefut. A két átlós közé berajzolod a szem alsó vonalát.

 

Ha kész vagy, berajzolod a szemgömböt.

 

 Ezután a fénygömbök jönnek. Az egyik nagy, míg a másik lényegesen kisebb.

 

 Majd behúzod a szemöldököt, a pupillát és a szemhéjat. Ezekután besötétíted.

 

Most jöjjön a gonosz férfi szem. Meghúzod úgy, hogy felfelé íveljen. A szem elején görbüljön a legnagyobbat.

 

Meghúzod a két átlós vonalat. Közé berajzolod az alsó szemvonalat ellentétesen görbülve az előzővel. Így egy mandulavágáshoz hasonló szemet fogsz kapni.

 

Berajzolod a szemgömböt.

 

 Most meghúzod a szemhéjat, kontúrozod a szemet, és berajzolod a fénygömböket.

 

 Végül megrajzolod a szemöldököt, és besötétíted a szemet.

 

 A férfi szemek különböző rajzolási formái.

 

 

 

 

 

 

 

A manga orrok és szájak általában kicsik, és aranyosak. Ebben a részben megmutatom az orrot és szájat, különböző irányból.

Ha megrajzoltad a fejválasztó vonalat, rárajzolod az orr vonalat. Ez általában két vonal. Egy nagy és egy kisebb, a lényeg, hogy háromszöget zárjon be a fejválasztóval. A száj egy vonal, ami alatt egy kis vonalat rajzolsz. Helyzettől függően, nagyítod és kicsinyíted a vonalakat.

 

 

 

Profilból a felső ajak kissé hosszabbra nyúlik, mint az alsó.

 

 

Az orr és a szály profilból egy szabálytalan cikkcakkot zár be.

 

 

 

 

 Az orr és a száj különböző ábrázolási formái

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Az orr és a száj ábrázolásai profilból

 

 

 

 

Az anime hajak közös jellemvonása a, hogy a valószínűtől kezdeve a legvalószínűtlenebbekig bármilyen lehet. Lehet kék, piros, zöld amilyet csak szeretnél. Olyan ami a szereplő lábáig ér, vagy ami ellenáll a gravitációnak. Ebben a részben bemutatom nektek a haj rajzolásának módjait.

 

 

Kezdetnek a haj végződések. Általában vastagon kezdődik és hirtelen vékonyodik.

 

 

 

 

 

 

 

 A frufru. Ha megfigyeled nincs olyan anime figura, aminek ne lenne frufruja, illetve "pajesza". A frufru

általában tincses, sűrű, de lehet csak pár tincs is. A pajesz hajhosszúságtól függően hosszú vagy rövidebb tincs.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mindig figyelni kell a haj esésére. Ha hullámos akkor kicsit forduljon meg a vége. Ha egyenes, akkor legfeljebb a vége forduljon kicsit be, de az alapvonalak egyenesek maradjanak. A hajból legfeljebb egy két tincs lóg ki, ezzel életet víve a hajba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hajrajzolás egyik legnagyobb buktatója, hogy hova is rajzoljuk a hajat. Az egyik legnagyobb hiba, hogy egyenesen a fejtetőre rajzoljuk a frufrut és a haj többi részét. Mindig hagyni kell egy kis részt, mielőtt elkezdjük a frufrut. És csak erre rá jöhet a hajzuhatag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A rövid haj jellemzője általában a tüsi felálló, illetve befelé eső haj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hosszú haj általában egyenes, gyenge esésű, kissé hullámos véggel. A frufru általában sűrű, illetve tincsesedő.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha a hajat összefogják, a fogás helyénél hirtelen összehúzódó, illetve hirtelen szélesedő hatást kell kelteni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A hajfonásnál két féle stílus van. A gyengébb és az erősebb. A gyengébbnél a haj töve kissé szélesebb, a fonás nagyobb, a vonalak gyengébbek. Az erősebbnél A hajtő és a fonás szinte egyforma széles, a vonalak erősebbek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A haj mindig ellentétesen száll, mint ahogy a karakter fordul. Viszont ha hátra fordul, a haj egy ideig ott marad, ahol eredetileg volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lehet két teljesen különböző rajzoló, ugyanazokat az ábrázolásokat használja a testi kifejezésekre. Ebben a részben bemutatom ezeket a kifejezésformákat.

Amikor egy szereplő a sírás határán van, szemöldöke kissé felfelé kanyarodik, pupillái kitágulnak, ám szeme kissé összeszűkül, alsó szemvonala alatt egy vékonyabb vonal jelenik meg, szája kissé nyitva van.

 

 

 

Ha mérges szemöldökét összevonja, és két félgömb jelenik meg. Ha ordít száját szélesre tátja,

 

                                 ám ha

 

közben nem ordibál, szemeit kisebbre húzza, száját madár alakban lefelé görbíti.

 

 

 

 

 

Ha nem ért, vagy furcsának talál valamit egyik szemöldökét felvonja.

 

 

 

Ha magyaráz valamit és közben nem érzi jól magát, szemeit becsukja, szemöldökét kissé összevonja, száját kinyitja.

 

 

 

 

Örömkor szemeit nagyra nyitja, száját kitátja, szemöldökét felvonja.

 

 

 

 

 

Amennyiben valamiért boldog, és elégedett szemét egyenesbe tartja, száját felfelé görbíti.

 

 

 

Ha csodálkozik, vagy elámul valamin, szemöldökénél megjelenik a két félgömb, egyik szemöldökét kissé felvonja, pupillája és szája kicsire húzódik.

 

A ruhagyűrődés

 

 

A legfontosabb szempont, amikor ruhát szeretnél rajzolni az, hogy pontosan ábrázold a ruha szerkezetét. Mindig tudnod kell, hogy pontosan merre akarod a ruhaszerkezetet mozgatni. A kép példái az alapvető ráncokat mutatják be. A bal felső kettő azt mutatja be, hogy a ruhán hogy érvényesül a gravitáció, ami a föld felé húzza. Általában ezeket hosszú köpenyen, vagy ingen szokták ábrázolni. A felső jobb, és az alsó bal helyes példák arra, hogy a gravitáció nem csak lefelé húzza az anyagot, hanem kissé balra, vízszintesen. Az alsó jobb kép kissé összetettebb, mint a többi. Ilyenkor általában a ruha többfelé gyűrődik. de szem előtt kell tartani azt, hogy mindig a hajtott ruharész kerül legfölülre.

 

 

 

 

Itt néhány többi példa látható a ráncokra. A bal oldali akkor következik be, amikor pl. egy hoszabb anyagot fúj a szél jobbra. Az anyagok árnyékolása, általában a ráncok mentén látható, és tovább nyúlik, mint a gyűrődés. A jobb oldalon az árnyékolás helyeinél megfigyelhető, hogy az árnyék merre tolódik, ha fentről lefelé gyűrődik az anyag.

 

 

 

 

 

Itt van néhány véletlenszerű példa a ráncokra. Pl a ruha könyökrészénél, ha a kar be van hajlítva, mindig kicsit föntre, és lentre helyezkedik a ránc, sosem ténylegesen a könyökre. Viszont, ha a kéz egyenes, a gyűrődés csak a könyökrésznél jelentkezik. A masninál általában tényleges ráncvonal nincs, csak az árnyékolásból tűnik ki a gyűrődés.

 

 

 

 

 

 

Ha több részletet dolgozol ki a ráncoknál, érdekesebb lesz a gyűrődés. A baloldalinál az alapvető esési ráncokon kívűl, egy csomó is van. Megfigyelhető itt, hogy a csomó irányába húzódnak a ráncok, utána viszont rögtön kiszélesedik. A jobb oldali képnél olyan anyag látható, ami hosszú, és rálóg valamire. Itt keletkezik ebben az esetben a gyűrődés, nem pedig a lengő résznél. A rálógó résznél, a ráncok között átfedések vannak.

 

 

 

 

 

 

 Itt egy alapvető példa látható a gallérra. Itt már nem csak a gyűrődés, hanem az anyag vastagsága is látszik. A felső példa egy vékonyabb anyag, az alsó viszont jóval vastagabb. Az ábrázolásból is látszik, hogy mivel a vastagabb anyag nehezebb, az áthajtás mentén nem leng ki, hanem sokkal inkább húz lefelé.

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt egy lelógó köpenyujj látható. Mefigyelhető, hogy a lelógó anyag, nem csak lefelé ráncolódik, hanem az anyag kiindulási helyéhez befelé is.

 

 

 

 

 

 

Itt három másik fajta ruhaujj látható. Ezek nem annyira lelógóak, sokkal inkább merevebbek. Az első képnél az ujj kevésbé lelógó, nem az ujj vége felé, hanem a váll felé ráncolódik. A második rajznál az anyag kevésbé merev, inkább laza, és az ujjnál gyűrődik, jobban érvényesül a tömegvonzás. A harmadik képnél a ruhaujj nagy, laza, és a könyökig fel van gyűrve, így a gyűrődés a felgyűrt résznél keletkezik, a lógó résznél lényegesen kevesebb, ami a felgyűréshez mutat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt a gyűrődések fajtái láthatóak a különböző ruhákon. Mindig a ruha esésétől függ a ránc iránya.

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt egy kicsi, de annál fontosabb dolog figyelhető meg. Ha a ruhaanyagon csík, vagy minta található, nagyon fontos, hogy együtt mozogjon a  ruha szerkezetével, így a gyűrődéssel is. Így a gyűrődések árnyékát, a mintán is kell érzékeltetni.

 

 

 

 

 

 

 

 MOst, hogy tudunk ráncot rajzolni, meg tudjuk alkotni a karakter minden ruháját. Kezdjük, mondjuk azzal, hogy rajzolsz egy alapvető inget. Van rajta néhány alapvető hely, ahol ráncosodik. Ha erre ráadunk egy nehezebb zakót, az ing ránca eltolódik, mindig az egyik irányba (általában jobbra), és kissé lefelé.

 

 

 

 

 

 

 

 Itt néhány jobb példát találsz a felső ruházatra. Itt láthatod, hogy általánosan a ráncok a hónaljnál, a vállnál, és deréknál jelentkezik. Mindig meg kell rajzolni a varratokat, így még élethűbb a rajz.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezekután, nézzük az alsóruházatot. Megfigyelhető, hogy fiú nadrág hátsó része, kissé sík, és szögletes, míg a lány nadrág fenékhez simuló, sokkal gömbölydedebb. A ráncok általában itt a fenék alatt, a térdhajlatban, illetve a bokarésznél láthatóak, míg a többi résznél szinte nincs semmi redő. Itt is figyelni kell a varratok megrajzolására. Szabástól függően, itt a nadrág oldalán, és az ágyéknál vannak a varratok.

 

 

 

 

 

 

 

 

A szoknyák hátsó részénél megfigyelhető, hogy ráncok szinte nincsenek, (anyag merevségétől, és helyzettől fűggően) viszont a fenékrész árnékolással ki van emelve. A bal képnél egy lazább, táskás nadrág. A ráncok lefelé húzódnak, illetve ebben az esetben a bokarésznél van átfedéses gyűrődes.

 

 

Szemből:

 

  •  
  •  
  • Amikor női testet ábrázolunk, figyeljünk a következőkre:
  • - ha megvan a méret, hogy mekkora lesz az alak, a közepénél felezd el. Ez lesz a csípő legszélesebb része.
  • - először "geometrikai alakzatokban ábrázoljuk a testet, így könnyebb lesz finomítani rajta.
  • - A vállak és a csípő mindig gömbölyded, de nem szabályos kör.
  • - az alak felét a lábak teszik ki, és a kar, hogyha ki van nyújtva, kb comközépig ér.
  • - öt testrészletet ábrázolunk a vázlatban körrel: a vállakat, a könyököket, a térdeket, és a combtöveket, valamint a csuklókat, mivel ezek a mozgató testrészeink.

 

 

 

 

Profilból:

 

 

 

A profilból való ábrázoláskor is megkönnyítjük a dolgunkat, ha a fentiek szerint vázlatolunk. Ha életszerű figurát akarunk rajzolni, figyeljünk a méretekre. Ott már baj van, ha a mellméret, háromszorosa a fenékméretnek. A melleknél különösen figyeljünk a formára. Mivel nem létezik "lufimell", nem teljes gömböt rajzolunk, hanem kissé "lejtőset". A lábaknál figyeljünk arra, hogy ha a melső láb takarja a másikat, az maradjon is takarásban! Nem kell mindenáron, mindkét lábat ábrázolni.

 

 

 

 

Hátulról:

                                                            

 

 

 

Ha tudunk vázlatot rajzolni, akkor már könnyű dolgod lesz. Ha alakot rajzolsz hátulról, a vázlaton mindig jelöld a gerinc vonalat. Így finomításnál életszerübbé tudod tenni. Hátulról mindig rajzold be a lapockát, illetve figyelj a fenék vonalára. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy a feneket "gömbként" rajzolják. De kilátott már olyan embert, aki egy léggömbön ül.

 

 

 

 

 

 

 

 

A leggyakoribb hiba, amibe beleesnek a manga rajzolók (profik és amatőrök egyaránt), hogy a melleket hatalmas lufiknak ábrázolják, ami valjuk be, nem túl valódi. Igazából a mellet sokkal inkább lefordított teáscsészékhez tudnám hasonlítani. Ha szeretnénk, hogy rajzunk élethű legyen, képzeljünk el egy felező vonalat a felsőtesten. A vonal középpontja a mellcsont üregei alatt található. Ebből a pontból, a mell középrészén átvezet a vonal, ami 45 fokos szöget zár be a felezővonallal. Ez a 45 fokos méret, minden helyzetben alkalmazható.

 

 

 

 

                                      

 

 

 

Itt egy másik póz, aminél pont szemben áll a figura. Itt is megfigyelhető, a 45 fokos méret. Figyeljünk az árnyékolásra

 

 

 

 

                          

 

 

 

Hiába forgatjuk a karaktert bármerre, a 45 fokos szög a mell és a középvonal között mindig meg marad, bár oldaliránynál nehéz pontosan ábrázolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 A váll helyes, és helytelen ábrázolása. Soha, de soha nem lehet a váll szögletes! Ez nem robot, úgyhogy a váll helyesen kissé lejtős, és gömbölyű.

A férfi test

 

 Első lépés, Megrajzoljuk az alapot. Olyan, mintha egy pálcika embert csinálnál. A vállánál, és a könyökénél rajzoljunk gömböket, mivel ezeket lehet (némi túlzással) korlátlanul mozgatni. A testalap egy lefelé mutató nyíl szerű 7 szög legyen. A derékrésznél, és a testtengelynél húzzunk egy vonalat

 Most kicsit részletezzük. A könyökökig és a könyököktől rajzoljuk meg a kar vastagságát (akkorát, amekkora az izom lesz). Húzzuk be a nyakat, illetve a vállvonalat. Most jöjjön a mellkas. Rajzoljunk egy széles patkó formájú alakot, szélesebbet, mint amekkora az eredeti alap volt. Ebbe a formába rajzoljuk bele a két mellizmot.

 Végül a finomítás. A mellizmokat kissé szélesítsük ki a mellkasrészből. A karok izomzatát szélesítsük, gömbölyítsük, ameddig a karakter alakja kívánja. A has izomzata 3*2 lekerekített téglalapból áll. További izmokat rajzolhatunk az ágyékrészre illetve  a derékrészre

 


Kezdjük a karokkal. A kar három részből áll. Felkar, alkar és a kézfej. Mindegyiknek a megrajzolását egy-egy oválissal kezdhetjük. Az emberek többsége nem szereti ezeket a segédvonalakat megrajzolni, de hosszútávon így könnyebb.


Ezután jöhet a finomítás. Mindig figyeljünk a könyökre. A könyöknél a kar összeszűkül, majd újra szélesebb lesz. A vállak mindig gömbölyűek, véletlenül sem szabad szögletesnek rajzolni. 


 

Néhány példa a karok hajlítására. Mindig figyeljünk az átfedésekre. Ilyenkor a már megrajzolt segédvonalak nagy szolgálatot tehetnek.

A végén finaomítsunk a rajzon. Most már kitörölhetjük a segédvonalakat. A körvonalakat kissé erősebben tónusozzuk, míg az apróbb részleteket halványan


A lábak alapjának megrajzolása nagyon hasonlít a kezekéhez. Itt is oválisan rajzoljuk a kezdővonalakat, és a combtőbe rajzoljunk két "mozgó" gömböt.


Példák a különböző lábhelyzetekre. Itt talán a térd a legfontosabb, arra kell nagy figyelmet szentelni. a mozgó gömb itt jó szolgálatot tehet.


A lábak hátulról. A combtőtől kezdvea láb kissé kiszélesedik, majd fokozatosan csökken. A fenék nagyon fontos. Nem teljes gömb, kissé leeresztett lufi formájú.

 

solomon13.mlap.hu 

Oldalmenü
Szavazás
Melyik a legjobb egyuttes?
Kopor-Show
Moby Dick
Dust N`Bones
Tankcsapda
Pokolgep
Diavetítő
Naptár